Obowiązek informacyjny

Jesteś tutaj: Strona główna / Obowiązek informacyjny

 

Obowiązek informacyjny dla świadczeniobiorców w związku z przetwarzaniem danych osobowych w ramach świadczeń rodzinnych:

 Administratorem danych osobowych Pani/Pana jest Wójt Gminy Jaktorów, (dalej: „ADMINISTRATOR”), z siedzibą: ul. Warszawska 33, 96-313 Jaktorów.

  1. Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. Warszawska 33, 96-313 Jaktorów lub drogą e-mailową pod adresem: e-mail: gmina@jaktorow.pl.
    2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem mailowym: iodo@jaktorow.pl.
  2. Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), tj. w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (art. 6 ust.1 lit. c RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. b) oraz ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.
  3. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, w szczególności realizacji świadczeń rodzinnych.
  4. Dane osobowe mogą pochodzić od stron trzecich.
  5. Administrator nie zamierza przekazywać danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  6. Administrator będzie przekazywał dane osobowe innym podmiotom, tylko na podstawie przepisów prawa, w tym w szczególności do: Urzędów Gmin, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Urzędu Skarbowego oraz Ośrodka Pomocy Społecznej w Jaktorowie
  7. Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora przez okres niezbędny do realizacji celu, tj. 10 lat zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  8. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz o prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
  9. Skargę na działania Administratora można wnieść do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  10. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i warunkiem ubiegania się o świadczenia realizowane przez Administratora. Ich niepodanie spowoduje brak możliwości uzyskania świadczenia oraz pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.
  11. Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

INFORMACJE O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH – OBOWIĄZEK INFORMACYJNY RODO (300+)

Zgodnie z wymogami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej również jako „RODO”), informujemy Panią/Pana o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz o prawach przysługujących na gruncie RODO.
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Jaktorów (dalej również jako „ADO”), z którym można skontaktować się za pomocą poczty – ul. Warszawska 33, 96-313 Jaktorów.
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail: iodo@jaktorow.pl.
3. ADO przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r.
o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start”.
4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na ADO, tj. w szczególności realizacji świadczeń 300+.
5. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt. 4, odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z ADO przetwarzają dane osobowe dla których administratorem danych osobowych jest ADO oraz podmioty, z którymi ADO podpisze umowy w celu realizacji zadań ustawowych (dostawcy oprogramowania, dostawcy towarów i usług na rzecz klientów ADO).
Dane przekazywane są do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jaktorowie.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, tj. 10 lat zgodnie z ustawą z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci oraz rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji
i zakresu działania archiwów zakładowych.
7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
a) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
b) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych;
c) prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym);
d) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
e) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
8. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu przez ADO Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
9. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i warunkiem ubiegania się o świadczenia realizowane przez ADO. Osoba ubiegająca się o świadczenia jest zobowiązana do podania danych osobowych wymaganych przepisami prawa. Odmowa podania danych osobowych skutkuje odmową przyznania świadczenia.

 

INFORMACJE O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH – OBOWIĄZEK INFORMACYJNY RODO (500+)

Zgodnie z wymogami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej również jako „RODO”), informujemy Panią/Pana o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz o prawach przysługujących na gruncie RODO.
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Jaktorów (dalej również jako „ADO”), z którym można skontaktować się za pomocą poczty – ul. Warszawska 33, 96-313 Jaktorów.
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail: iodo@jaktorow.pl.
3. ADO przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci.
4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na ADO, tj. w szczególności realizacji świadczeń 500+.
5. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt. 4, odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z ADO przetwarzają dane osobowe dla których administratorem danych osobowych jest ADO oraz podmioty, z którymi ADO podpisze umowy w celu realizacji zadań ustawowych (dostawcy oprogramowania, dostawcy towarów i usług na rzecz klientów ADO).
Dane przekazywane są do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jaktorowie.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, tj. 10 lat zgodnie z ustawą z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci oraz rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji
i zakresu działania archiwów zakładowych.
7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
a) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
b) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych;
c) prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym);
d) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
e) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
8. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu przez ADO Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
9. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i warunkiem ubiegania się o świadczenia realizowane przez ADO. Osoba ubiegająca się o świadczenia jest zobowiązana do podania danych osobowych wymaganych przepisami prawa. Odmowa podania danych osobowych skutkuje odmową przyznania świadczenia.

Obowiązek informacyjny dla świadczeniobiorców w związku z przetwarzaniem danych osobowych w ramach świadczenia „Za życiem”:

1. Administratorem danych osobowych Pani/Pana jest Wójt Gminy Jaktorów, (dalej: „ADMINISTRATOR”), z siedzibą: ul. Warszawska 33, 96-313 Jaktorów.
Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. Warszawska 33, 96-313 Jaktorów lub drogą e-mailową pod adresem: e-mail: gmina@jaktorow.pl.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem mailowym: iodo@jaktorow.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), tj. w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (art. 6 ust.1 lit. c RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. b) oraz ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”
4. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, w szczególności realizacji świadczeń „Za życiem”.
5. Dane osobowe mogą pochodzić od stron trzecich.
6. Administrator nie zamierza przekazywać danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
7. Administrator będzie przekazywał dane osobowe innym podmiotom, tylko na podstawie przepisów prawa, w tym w szczególności do: Urzędów Gmin, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Urzędu Skarbowego oraz Ośrodka Pomocy Społecznej w Jaktorowie
8. Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora przez okres niezbędny do realizacji celu, tj. 10 lat zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
9. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz o prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
10. Skargę na działania Administratora można wnieść do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
11. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i warunkiem ubiegania się o świadczenia realizowane przez Administratora. Ich niepodanie spowoduje brak możliwości uzyskania świadczenia oraz pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.
12. Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

INFORMACJE O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH – OBOWIĄZEK INFORMACYJNY RODO (Fundusz alimentacyjny)

Zgodnie z wymogami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej również jako „RODO”), informujemy Panią/Pana o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz o prawach przysługujących na gruncie RODO.
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Jaktorów (dalej również jako „ADO”), z którym można skontaktować się za pomocą poczty – ul. Warszawska 33, 96-313 Jaktorów.
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail: iodo@jaktorow.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), realizacji zadań w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit. e RODO) na podstawie ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.
4. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt. 3, odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z ADO przetwarzają dane osobowe dla których administratorem danych osobowych jest ADO oraz podmioty, z którymi ADO podpisze umowy w celu realizacji zadań ustawowych (dostawcy oprogramowania, dostawcy towarów i usług na rzecz klientów ADO). Dane przekazywane są do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jaktorowie.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, tj. 10 lat zgodnie z ustawą z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.
oraz rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
6. Posiada Pan/Pani prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania; prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do usunięcia danych – na warunkach określonych w RODO.
7. Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
8. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i warunkiem ubiegania się o świadczenia realizowane przez ADO. Osoba ubiegająca się o świadczenia jest zobowiązana do podania danych osobowych wymaganych przepisami prawa. Odmowa podania danych osobowych skutkuje odmową przyznania świadczenia.